zondag 26 maart 2017

Ronde 1

Afgelopen week was het dan daar... Ronde één van de Madness. Ik was erg snel met mijn kwalificatiesok, dus ingedeeld in het snelste team: Amaranth Zebu.

Dus alles klaargelegd; een gekregen regia garentje en een oud wolletje dat ik ooit in Kaatsheuvel heb gekocht. Een lekkere After Eight combinatie voor de "Dropped Madness" sokken.
Je moet je wel voorstellen dat je leven een beetje aanpast tijdens zo'n wedstrijd, eten is opeens minder belangrijk (op stroopwafels na dan), en ieder vrij moment ben je aan het breien. Zie hier op donderdagavond, helemaal geïnstalleerd met thee, stroopwafels en Finding Dory.
Vrijdag ben ik om zes uur opgestaan omdat mijn team toch wel erg snel was, dus ik wilde ze persé afhebben. In de pauzes op school heb ik zelfs doorgebreid, en om half 2 waren ze klaar. Dit is dus de vloer van mijn lokaal.
Dit was mijn eerste sok met een "afterthought heel". Je breit eerst de sok met een restdraadje op de plek waar de hiel moet komen, en daarna pak je de steken rond dat restdraadje op om daar een hiel in te breien. Dit patroon is heel ingenieus en netjes beschreven, de kleuren lopen tot op de hiel door, echt super.
De boord heeft ook streepjes, al vind ik de boorden erg lang, meestal maak ik ze korter.
Nu even relaxen, ronde twee zal over een anderhalve week beginnen...

Geen opmerkingen: