zondag 11 september 2011

Honingraatjes

Ik ben aan een nieuw groot project begonnen; de Beekeeper's Quilt. Allemaal kleine honingraatjes die elke gevuld worden en op het laatst aan elkaar genaaid worden. Het oorspronkelijke patroon is gemaakt met restjes sokkengaren, maar die honingraatjes waren mij iets te klein. Dit is gemaakt van Phildar Partner 6, op naalden 5,5. Er kunnen dan 5 hexagonen uit één bol. Voor het vullen heb ik een kilo Schotse wol gekocht, zodat het een warme wollen deken wordt. Er zijn nu 6 bollen opgebreid van de 27 bollen, en dat levert de volgende preview van de deken op:
Ik heb een mand tot project-mand gebombardeerd; onder de honingraatjes liggen de bollen wol, en hier zie je ook de Schotse wol:
Zin in de avonden op de bank met een boel honingraatjes en een kopje thee (met honing ;-) )...

5 opmerkingen:

Marijke zei

Wow, wat een groot project! Mooie 'vintage' kleurtjes heb je uitgezocht.

Marian zei

Nog nooit gezien of van gehoord, maar wat leuk en wat heerlijk warm wanneer het koud is, prachtige poederkleuren.
Lekker warm op je benen met het in elkaar zetten van de plaid

Jonneke zei

Wat een leuk project. Ik heb dit nog nooit gezien. Dat wordt heel mooi en ook heel lekker warm!
Groetjes, Jonneke

Anoniem zei

ziet er erg mooi uit ik ben bezig met een sprei kijk maar eens op pienbolsert

Annita zei

Wat leuk, daar ben je nog wel even mee bezig.

PS, ik ben verhuisd naar een nieuwe blog site

zijmaakthet.blogspot.com